Robotyka
Zobacz co oferujemy, wybierz jedną z poniższych opcji aby dowiedzieć się więcej o zajęciach i zapisać się na nie!
Robotyka 4-8 lat
Zajęcia przeznaczone dla najmłodszych dzieci, które dopiero wkraczają w świat nauki.
Robotyka 9-14 lat
Zajęcia przeznaczone dla starszych odkrywców, którzy mają okazję zgłębić wiedzę z zakresu nauk ścisłych.
SCRATCH 8+ lat
To zajęcia skierowane dla starszych dzieci. Program Scratch umożliwia tworzenie prostych gier, quizów, animacji.
Druk 3D
Drukarki 3D coraz częściej nazywane są maszynami przyszłości. Jest to więc idealna propozycja dla osób, które chcą spróbować swoich sił w niecodziennych warsztatach
Fotografia Cyfrowa
Zajęcia umożliwią rozwinięcie pasji oraz doskonalenie umiejętności fotograficznych, przy jednoczesnym poszerzaniu wiedzy z informatyki
BBC MICRO:BIT
To niewielkich rozmiarów płytka rozwojowa, która zachęci do eksperymentowania z elektroniką.
Robotyka dla dzieci lat 4-8
Zajęcia przeznaczone dla najmłodszych dzieci, które dopiero wkraczają w świat nauki, choć wciąż mają tę naturalną ciekawość otaczającej rzeczywistości i zamiłowanie do poznawania jej poprzez własną eksplorację i eksperymenty. Warto wykorzystać ten potencjał i zaprosić je do fascynującego świata robotów – by w formie zabawy rozwijać dziecięcą wyobraźnię i inteligencję matematyczno-logiczną. Pracujemy na klockach Lego WeDo 2.0 oraz Lego Coding Express.
Warsztaty wykorzystują zagadnienia z obszaru mechaniki, szeroko pojętego konstruowania i wprowadzają w świat programowania.
Czego uczą się dzieci na zajęciach?
Poznają zasady mechaniki
Budują konstrukcje, dzięki którym mogą doświadczyć praw fizyki. Poznają różne mechanizmy i sprawdzają ich działanie. Uczą się matematyki, oddając się świetnej zabawie.
Wkraczają w świat programowania
Na podstawie prostego, blokowego oprogramowania uczą się wprawiać konstrukcje w ruch. Uczą się podstawowych zagadnień z zakresu robotyki i programowania.
Poznają zasady konstruowania
Uczą cię budowania stabilnych i ruchomych konstrukcji. Rozwijają wyobraźnię przestrzenną. Rozwijają umiejętności manualne.
Pracy w grupie
Dzieci pracują często w grupach, aby nauczyć się współpracy, oceny oraz aby spędzały czas w gronie rówieśników.
Robotyka dla dzieci lat 9-14
Zajęcia przeznaczone dla starszych odkrywców, którzy mają okazję zgłębić wiedzę z zakresu nauk ścisłych i poznać praktyczne ich zastosowanie. Ćwiczenia rozwijają potencjał twórczy młodych umysłów, wykorzystując zagadnienia z obszaru mechaniki, szeroko pojmowanego konstruowania (samodzielne tworzenie zaawansowanych konstrukcji), a także programowania i wykorzystywania elektroniki.
Kursanci pracują na klockach Lego Spike Prime.
Czego kursanci się nauczą?
Zasady i rozwinięcie mechaniki
Budują konstrukcje, dzięki którym mogą doświadczyć praw fizyki. Poznają różne mechanizmy i sprawdzają ich działanie. Uczą się matematyki, oddając się świetnej zabawie.
Programowania i algorytmów
Na podstawie prostego, blokowego oprogramowania uczą się wprawiać konstrukcje w ruch. Uczą się podstawowych zagadnień z zakresu robotyki i programowania.
Zasady i rozwinięcie konstruowania
Uczą cię budowania stabilnych i ruchomych konstrukcji. Rozwijają wyobraźnię przestrzenną. Rozwijają umiejętności manualne.
Pracy w grupie
Dzieci pracują często w grupach, aby nauczyć się współpracy, oceny oraz aby spędzały czas w gronie rówieśników.
Programowanie SCRATCH 8+ lat
To zajęcia skierowane dla starszych dzieci. Program Scratch umożliwia tworzenie prostych gier, quizów, animacji. Na zajęciach poznamy instrukcje warunkowe, pętle, zmienne i wiele wiele innych pojęć programistycznych. Celem zajęć jest wprowadzenie Państwa pociech w świat kreatywnego programowania.
Są to kompetencje niezbędne do osiągnięcia sukcesu na każdym polu, niezależnie od przyszłego wyboru drogi kariery. Algorytmicznego myślenia niezbędnego w programowaniu można uczyć się poprzez interaktywne ćwiczenia i zabawy rozwijające wyobraźnię. Takimi aktywnościami przeplatane są nasze zajęcia.
Czego dzieci nauczą się na zajęciach?
Algorytmiczne myślenie
Myślenie oraz projektowanie używając schematów, algorytmów – czyli uczenie jak „myśli” komputer
Programowania i algorytmów
Na podstawie prostego, blokowego oprogramowania uczą się wprawiać konstrukcje w ruch. Uczą się podstawowych zagadnień z zakresu robotyki i programowania.
Rozwiązywanie problemów
Nauka rozwiązywania problemów, logicznego myślenia oraz planowanie i układanie zadań
Pracy w grupie
Dzieci pracują często w grupach, aby nauczyć się współpracy, oceny oraz aby spędzały czas w gronie rówieśników.
BBC MICRO:BIT
To niewielkich rozmiarów płytka rozwojowa, która zachęci do eksperymentowania z elektroniką, tworzenia własnych projektów, rozbudzi fantazję i ciekawość. Płytka zbudowana została w oparciu o 32-bitowy procesor ARM Cortex M0. Znalazło się na niej miejsce dla matrycy czerwonych diod LED, dwóch programowalnych przycisków, czujników: temperatury, światła, magnetometru i akcelerometru. Stworzymy min. zupełnie nowe projekty: przesyłanie wiadomości kodem Morse’a, mini stację pogodową, zestaw świateł na rower. To tylko kilka możliwości.
Algorytmiczne myślenie
Myślenie oraz projektowanie używając schematów, algorytmów – czyli uczenie jak „myśli” komputer
Programowania i algorytmów
Na podstawie prostego, blokowego oprogramowania uczą się wprawiać konstrukcje w ruch. Uczą się podstawowych zagadnień z zakresu robotyki i programowania.
Rozwiązywanie problemów
Nauka rozwiązywania problemów, logicznego myślenia oraz planowanie i układanie zadań
Pracy w grupie
Dzieci pracują często w grupach, aby nauczyć się współpracy, oceny oraz aby spędzały czas w gronie rówieśników.
CYFROWA FOTOGRAFIA
Zajęcia umożliwią rozwinięcie pasji oraz doskonalenie umiejętności fotograficznych, przy jednoczesnym poszerzaniu wiedzy z informatyki. Warsztaty są ukierunkowane na rozwijanie kreatywności i realizację twórczych pomysłów poprzez stosowanie uniwersalnych metod posługiwania się środkami artystycznymi, właściwymi dla fotografii. Podczas naszych zajęć nie będzie czasu na nudę.
Dobra atmosfera
Podczas zajęć gwarantujemy dzieciom indywidualny kontakt z wykładowczynią w przyjaznej atmosferze.
Inwencja twórcza
Rozwijanie inwencji twórczej oraz doskonalenie umiejętności z dziedziny fotografii
Kreatywność
Wrażliwość, kreatywność oraz motywacja do działania
Pracy w grupie
Twórczego myślenie podczas pracy w grupie
Druk 3D
Nauczymy jak projektować trójwymiarowe obiekty od zera, jak przygotować je do druku i wreszcie – jak obsłużyć drukarkę 3D tak, żeby jakość wydruków była jak najlepsza.
Czy wiecie, że „Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D” wpisane jest do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji?
Drukarz 3D to zawód przyszłości, choć dziś jeszcze może wydawać się niszowy. Możliwości wykorzystania technologii druku 3D są praktycznie nieograniczone, a projektowanie pod druk przestrzenny to jedna z najbardziej pożądanych umiejętności na rynku usług.
Dziś druk 3D wykorzystywany jest m.in. do produkcji domów, makiet architektonicznych, protez medycznych, prototypów, a nawet czekolady. Technologia addytywna (czyli druk 3D) wkrótce przekształci niemal każdą branżę i zmieni sposób, w jaki będziemy żyć, pracować i bawić się.
Własne wydruki
Wszystkie modele drukujemy na drukarkach 3D, które kursanci zabierają do domu
Nauka programów
Uczymy projektować w programach wykorzystywanych przez inżynierów, architektów czy grafków 3D
Pomiary
Korzystanie z narzędzi pomiarowych
Nauka materiałów
Zdobywanie wiedzy o różnych materiałach wykorzystanych przy druku